onsdag 4. februar 2015

Marbel Cake for Mercy


Min favoritt over alle favoritter..Takker Mercy, min gode søster for å ha forespurt denne herligheten..håper dere koser dere like mye som jeg..Godt til kaffe og til å dempe godte suget og den slags :)




300 g sukker
300 g romtemprert smør
5 egg
300 g mel
2 ts bakepulver
100 g bakekakao

Pisk sukker og smør luftig til den får en fin og jevn konsistens














Legg på et og et egg av gangen, pisk ca 2 min mellom hvert egg
Sikt inn mel og bakepulver og pisk mer.
Når røra er jevn og fin deler du den opp i to, ca like deler.




















I dene ene delen rører du inn kakao, og pisker til det er jevnt og fint














Kle en form og legg lagvis lys og mørk kakerøre slik at det blir godt og blandet














Stek på 180 grader, midt i ovnen, i ca 30 min, sjekk med stekepinne.


Voila!Dryss gjerne med melis eller ganache på toppen.

3 kommentarer: