fredag 13. april 2012

Donav's bølger


Bunn:
3 egg
15 SS melis
15 SS bakeolje
15 SS mel
15 SS melk
2   SS kakaopulver
2    ts bakepulver

Krem:
5 dl melk
2 pk vaniljepudding pulver
200 g margarin
200 g melis

Glasur:
150 g mørk kokesjokolade
2 dl kremfløte

Så trenger du ca 500 g kirsebær (svisker og moreller er også fint)

Jeg begynner med kremen. Det vil si jeg lager vanilijepuddingen som anvist på pakken,men med 5 dl melk.
Så legger jeg den til avkjøling, så sparer jeg litt tid :)

Så tar vi bunnen:











Sil eggene slik at du har egghviter for seg selv i mikserbollen.

- Pisk egghviter til en skummet masse,tilsett sukker i flere omganger
- Også fortsetter du med eggpommene, bakeolje,melk og til slutt sikter du inn mel sammen med bakepulver
IKKE KAKAO.














Så heller du fra misker bollen ca halvparten av røra i en panne, og steker den i forvarmet ovn i ca 10 minutter, på 180 grader. eller til den blir fastere og litt gul.












Resten av røren blandes med kakaopulver.
Så skal kirsebærene siles














Her ser du hvordan jeg har lagt de på den lyse bunnen etter at den har steket i ti minutter, så tok jeg den ut, og stødde over bærene. Oppo bærene så kommer den mørke røra.













Og inn i ovnenigjen ca 30-40 minutter.
Ta 2,5 dl av saften til bærene og ha over varm kake..
























Så gjør vi puddingen ferdig.
Pisk romtemprert margarin med melis
Tilsett så den helt avkjølte puddingen














Så har du det jevnt og fint over kaken..

Glasur lages ved å varme kremfløte,og ha over sjokolade.
Blandes godt og kaken dekkes med dette.

Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar