mandag 9. april 2012

Prinsesse Bakels


Bakels:
25o ml vann
125 g margarin

15o g mel
2 teskje bakepulver
2 teskje sukker
4 egg


Forvarm ovnen på 250


Kok vann,margarin og sukker i ei kjele












Bland sammen det tørre i ei bolle  
 

 
Ha det i kjelen,og rør godt til det blir seigt som på bildet
Avkjøl litt.












Ta frem et bakebrett og ha bakepapir over.
Jeg bruker sprøytepose og sprøytetipp 1M (Wilton) ,eller en annen tipp
til å lage fasongen på bakelsene.Jeg prøvde flere forskjellige.
Det er veldig viktig med en god og fyldig grunn, for at kaken skal bli stabil, så sprøyt et godt lag i bunnen,
for du lett sveier den mot toppen.













Ha dem i nederste rille i ovnen, ca 20 min.
IKKE ÅPNE OVNEN MENS DE STEKER :)


Så lager vi vanilijekremen:
500 ml melk
1 pulver pose med vanilije pudding
2 tsj vanilije ekstrakt eller vanilijesukker
3 egg
6 SS sukker
4 SS maizena
100 g smør

- Lag eggdosis av egg og sukker
- Tilsett vanilijeekstrakt
- Tilsett det tørre og 200 ml melk, rør godt sammen
- 300 ml kokes
- Tilsett fyllet i den kokende melken (jeg har det oppi rett før kokepunktet)
- Avkjøles helt kaldt
- Så mikser du det godt med smør 












Jeg skjærer de avkjølte bakelsene over midten,men ikke helt
Så fyller jeg dem med den avkjølte vanilijekremen, og drysser på med melis rett før servering.
En nydelig dessert! 
Bon Appetit <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar