torsdag 29. mars 2012

CECİK (DZEDZİK)


Det tyrkiske kjøkkenet er nok en av mine favoritt kjøkken,det ligner mye på det bosniske, men de bruker nok litt mer av de sterke sakene enn bosniere.Krydder, løk og hvitløk først og fremst.
Dette er en dip som jeg bare elsker, og den passer fint til chips, nachos eller tilbehør til maten.
Men spis det ikke før en date i hvertfall - anbefales det ;)

1 agurk
2 båter hvitløk
1 stor pakke naturell Yoghurt
2 ts persille
salt

Da begynner jeg med å skrelle og raspe agurken
Bruker denne raspen:













Så klemmer jeg godt ut vannet av agurken, og salter den til litt
Videre så trykker jeg ut hvitløken gjennom denne navnløse dupeditten, som gir meg finhakket hvitløk :)













Så er det på med hele Yoghurten


















Blander det godt og tilsetter til slutt persille..














Godt som dipp og godt til mat :)
Enjoy!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar